MHD Rakovník; Karosy 700 in memoriam

18. dubna 2010 v 21:57 | Bery
Rakovník je bývalé královské město ve Středních čechách a je vzdálené přibližně 60 km od hl.města Prahy. Rakovník býval v minulosti také okresním městem. Je to významné správní, kulturní a průmyslové centrum. Žije zde přibližně 16 000 obyvatel.

Místní MHD provozuje společnost ANEXIA, s.r.o. Nachází se zde 4 linky, které obsluhují i nejbližší obce, právě proto má toto město v porovnání s ostatními podobně velkými městy poměrně hodně linek.


B1:
Je trasovaná od rakovnického závodu RAKO I, dále kolem Tesca, přes autobusové nádraží do zastávky Senomaty, hostokryje. Tato linka je v provozu pouze v pracovní dny. Dopoledne a ve špičce jezdí přibližně každou hodinu, ale mnoho spojů jezdí jen v úseku Rakovník RKZ.-Rakovník, kovošrot. Jen 7 párů spojů jezdí až do Senomat.

B2:
Vede z Lubné(od závodu RAKO III), přes Hypernovu, sídliště Zátiší na autobusové nádraží, odtud některé spoje zajíždějí na zastávku u Věžáku, některé ke kovošrotu, kde také končí. Jiné spoje jedou kolem Vysoké brány přes koupaliště až na konečnou - Rakovník, ubytovna Haná. Skoro každý spoj má jinou trasu, proto tato linka působí hodně zmatkovitě. Stejně jako předchozí linka je provozovaná jen v pracovní dny. Frekvence spojů je ale nižší. Do Lubné zajíždí 6 spojů. Celkem na této lince jezdí 12 párů spojů v různých trasách.

B3:
Její trasa je z Lišan přes Lužnou a závod RAKO III, dále přes autobusové nádraží,kolem bývalého TOSu až do Lubné(stejně jako linka B2). Téměř všechny spoje jezdí z Lišan do Rakovníka,aut.n. a pouze 5 párů jede až do Lubné. Další dva spoje končí na zastávce Rakovník, TOS. Mezi Lišanama a rakovnickym autobusovym nádražím spoje vytvářejí pravidelný hodinový takt, v sedle je několik spojů vynecháno. Celá linka je v provozu také jen v pracovní dny. Je to asi nejfrekventovanější linka v celém městě.

B4:
Začíná na zastávce Rakovník, Riegerova, vede přes autobusové nádraží. Dále obsluhuje sídliště Bendovka a končí v nedaleké vesnici Olešná. Narozdíl od předchozí linky je v celém městě nejslabší. Je obsluhána jen 4 páry spojů, které jedou v celé trase. Samozřejmostí je provoz jen v pracovní dny.

Celkový systém rakonického MHD je poměrně dobře propracovaný. Např. všechny linky mají odjezd z autobusového nádraží přibižně stejný, tím jsou vytvořené dobré návaznosti na přestup. Jen škoda že alespoň ty nejsilnější linky nejezdí i o víkendu.

Vozidla:
Na městskou dopravu je nasazováno v pracovní dny 5 vozidel. Až do srpna roku 2009 zde byly nasazovány výhradně autobusy typu Karosa C734. Do roku 2008 také B731. Díky dotacím byly autobusy řady 700 postupně nahrazovány novějšíma Karosama řady 900, které byly vytlačeny z meziměstských linek nově dodanými autobusy Iveco Crosweay. Později byly dodány moderní autobusy Crosway i městského provedení a ovládly tak městský provoz.Dnes už Karosy typu 700 v Rakovníku do pravidelného provozu nezasahují, proto si je připomeneme ve fotogalerii

Fotogalerie:
Karosa B731(RA 46-45) na autobusovém nádraží v Rakovníku nasazená na lince B3. 20.3.2008

Karosa B731 stojí na "autobusáku" dne 20.4.2008

Karosa C734 (RA 51-86)přijíždí na "autobusák" s linkou B4 dne 20.7.2009

Karosa C734(RA 53-99) na rakovnickém autobusáku dne 20.7.2009. Připravená pro linku B3.

Rakovnické autobusové nádraží, 20.7.2009

Karosa C734(RA 53-99) odstaná na autobusovém nádraží, 20.7.2009

Karosa C734(RA 52-30) linky B2 na zastávce Rakovník, Riegerova. 20.7.2009

Karosa C734(RA 52-30) linky B2 odjíždí ze zastávky Rakovník, Riegerova. 20.7.2009

Karosa C934 na lince B2 nabírá cestující na autobusovém nádraží.

Iveco Crosway(9S3 9433) na lince B3 na autobusovém nádraží. 2.3.2010

Iveco Crosway(9S3 9433) na lince B3 na autobusovém nádraží. 2.3.2010

IVECO Crosway(1SA 0581) na lince B4. 2.3.2010

Karosa C934(RA 88-40) na lince B1 na autobusovém nádraží. 2.3.2010

Odstavené Karosy typu 700 na odstavišti Anexie. 2.3.2010

Karosa C734 RA 55-56 byla v březnu roku 2010 odkoupena spolkem MDT Slaný pro muzejní účely. Po roce působení v muzejní činnosti byla odvezena do kovošrotu..

Karosa C734(RA 55-56) v majetku MDT Slaný na Kladně, u Energie. Dne 20.3.2010

její interiér
 

9 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Dan k. Dan k. | 19. dubna 2010 v 20:53 | Reagovat

docela škoda ty karosy vypadají ještě opravdu slušně..

2 kristian.130 kristian.130 | E-mail | 28. března 2011 v 15:48 | Reagovat

aho proč ja jiřu rada

3 queltydyday queltydyday | E-mail | 1. března 2017 v 6:05 | Reagovat

Ziskani uveru je snadne a rychle.

Vyplnte prihlasku online
a penize mate jeste dnes!

Vezmete si penize zde: http://maycat.xyz/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama