Čistá

19. listopadu 2009 v 22:51 | Bery |  monografie stanic/dopravní obslužnost
Čistá je lokálková dopravna typu D3 na trati 162 Rakovník-Mladotice.


Obec:
Obec Čistá se nechází ve Středočeském kraji, přesněji v okrese Rakovník. Tuto obec s přibližně 1000 obyvateli můžete projet autem při cestě z Rakovníka do Královic, a dál na Plzeň. A nebo také vlakem při cestě dnes už jen do Kralovic. Nachází se zde například knihovna, Muzeum čistecka, základní a mateřská škola. Z pohledu historie může zaujmout Kostel svatého Václava, nebo Kaple svaté Anny. Obec proslavil například Divadelní soubor Tyl. A především pro mladé je obec Čistá známá v širokém okolí vyhlášenou a hojně navěštěvovanou Diskotékou - Disko Gapa Čistá.

Dopravní obslužnost:
Většina lidí z obce Čistá dojíždí za zaměstnáním, nebo do škol do Rakovníka. Mají dvě možnosti spojení a to buď autobusem, nebo vlakem. Vlak jede z Rakovníka do Čisté 25 minut, a autobus většinou 30 minut. I přes o něco delší jízdní dobu autobusu je vyhledávanější. A to díky tomu, že jezdí přímo do centra obce. Vlakové nádraží se nachází na okraji obce, do centra to místní mají cca 10 minut chůze. Další poptávkou občanů je spojení do Plzně. A to je nejjednodušší autobusem s přestupem v Kralovicích. Vlakem je to dnes téměř nemožné, z důvodu nenavázanosti v Kralovicích.

Popis stanice:
Stanici Čistá najdete přibližně 750 metrů severně od centra obce. Leží na trati číslo 162 ( Rakovník-Mladotice). Tato trať je regionálního významu a provoz na ní byl zahájen v roce 1899. V roce 1997 byl zastaven provoz v úseku Čistá-Mladotice z důvodu špatného technického stavu a vlaky v tomto úseku byly nahrazeny autobusy. V roce 2001 byl opraven úsek Čistá-Kralovice. Zbylý úsek Kralovice-Mladotice je však dodnes nesjízdný a ani vyhlídky do budoucna nejsou moc růžové. Od roku 1997 do 2001 byla stanice Čistá přestupní vlak-bus a opačně. Do té doby také stanici obsazoval komerční pracovník, který např. prodával jízdenky. Od roku 2001 je stanice již neobsazená. ŽST Čistá je dopravna D3, nachází se v ní dvě dopravní koleje a jedna kolej manipulační, k bývalému skladišti. Staniční budova má dvě poschodí, přízemní přístřešek. V přízemí se nachází uzavřená čekárna s výdejnou jízdenek a dopravní kancelář. Horní patra jsou nejspíš obydlena. Okolí stanice je však neudržováno. Budova volá po nové omítce, za stanicí je jedna velká louže, nebo bláto, kolem je nepořádek, neposekaná tráva.

Provoz:
Provoz na této trati odpovídá jejímu určení-regionální trati, lokálky. Párkrát do měsíce zde jezdí manipulační vlak do Kralovic pro dříví s lokomotivou 742. Osobní dopravu zajišťuje 8 párů vlaků o víkendu, v pracovní dny pak o jeden pár víc. Všechny vlaky jezdí v celé trase sjízdné trati Rakovník-Kralovice a jsou vedeny nejčastěji motovovým vozem 810.313 se samoobslužným odbavovacím systémem. Z Kralovic do Mladostic jezdí autobusy náhradní přepravy ČD. Bohužel ale většinou vlaky v Kralovicích na autobusy nenavazují. Například dopoledne vlak přijede do Kralovic v 11.40, ale autobus z Kralovic odjíždí už v 11.15.

Zajímavost:
V čekárně leží dodnes cedule s heslem:
VÍTÁME VÁS
V ČISTÉ
STŘEDISKOVÉM MĚSTEČKU
REKREAČNÍ OBLASTI,
KTERÉ MÁ 819 OBYV. A 288 DOMŮ

Fotogalerie:
Všechny fotografie jsou pořízeny 30.10.2009

Rakovnické zhlaví

pohled od Rakovníka

nádražní budova

přístřešek

staniční suché WC

staniční suché WC, pohled z ulice

staniční suché WC, pohled z ulice

Mladotické zhlaví

Pohled ze strany ulice

staniční budova volá po nové omítce

čekárna
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa

Jak často jezdíte vlakem?

Pravidelně, několikrát do týdne 45.4% (88)
párkrát do měsíce 15.5% (30)
párkrát do roka 19.6% (38)
vlakem nejezdím 12.4% (24)
nevím 7.2% (14)

Komentáře

1 Káčko Káčko | 20. listopadu 2009 v 13:31 | Reagovat

Pěkný a kvalitní popis stanice

2 Wena Wena | E-mail | 1. ledna 2010 v 12:24 | Reagovat

manipulacni kolej v Ciste je v soucasne dobe v rekonstrukci, patrne kvuli nakladce dreva, protoze se asi nebude nakladat drevo v Kralovicich. Duvodem je maly napravovy tlak na cisteckem moste. Pro vagony do Kralovic tak zajizdi pouze lehka posunovaci lokomotiva a ta zase neni schopna vytahnout od citeckeho mostu vic , nez 1 nalozeny vagon... :))

3 Filip Filip | E-mail | 24. listopadu 2010 v 18:15 | Reagovat

Jo, Wéno, a kde jsou ty časy, kdy jsme si bratrancem vychutnávali téměř dvouminutovoý rozjezd PV98??? v Malovicích u Netolic s Rajkou v zádech. Aspoň byla snaha kombinovat. A teď trať dole zavřou úpa... )-:

4 Filip Filip | E-mail | 24. listopadu 2010 v 18:17 | Reagovat

Jo, ale podstatné jsem vynechal. Bylo to s chcípáčkem 810. (-:

5 Wema Wema | 6. března 2011 v 12:31 | Reagovat

Kdysi se dali s 810 tahat i lehke nakladni vagony. jak to, ze dnes CD a CD Cargo se na takove jednoduche vypomoci nemuzou dohodnout??? Proc male regionalni trate nemuzou vlastnit primo dopravci? Pak si to muzou vozit i tou 810. Nechapu...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama