Kolik je sněhu v Jeseníkách?

2. ledna 2009 v 19:30 | Bery |  fotoakce/výlety
Vánoce v mé domácí krajině byly krásné, ale něco na nich hodně chybělo. Místo sněhu, který na vánoční čas patří, byly všude jen louže a bláto. Právě kvůli tomu jsem se rozhodl, že s kamarádem vyrazím na místo, kde by byla možnost vidět nejen sníh, ale i provoz zajímavějších vozidel než ,,u nás" v okolí Prahy. V úvahu přišly 2 možnosti, buď Šumava, nebo Jeseníky. Nakonec zvítězila druhá varianta a v pondělí 29.12.2008 jsme brzy ráno vyrazili do Jeseníků.

Z Prahy jsme jeli v ranních hodninách rychlíkem Galán do Zábřeha na Moravě. Byla to poslední možnost vyspat se. Rychlík 705 Galán byl už z Prahy zpožděn přibližně o 30 minut. Ale díky času v zábřehu jsme nakonec stihli přípojný rychlík 909 Praděd na Jeseník. U tohoto vlaku nejspíše České dráhy nemysleli na možné lyžaře, co by mohli jet do Jeseníků, hlavně do Ramzové. Jela třívozová souprava stejná, jako v jiné dny. Cestujících a hlavně lyžařů bylo tolik, že už nebylo místo ani v uličce a přistupující cestující musel průvodčí pouštět i do služebního oddíli v Bds.

Rychlík 909 praděd v čele s 749.248.

R909 v Jeseníkách.

Setkání vozidel 810.262 a 831.113 v Lipová Lázně. Focené z rychlíku

Po jízdě v narvaném rychlíku Praděd přišel na řadu výstup ve stanici Jeseník. V této stanici byla odstavená i druhá souprava od předchozího rychlíku s 749.250. Také ve stanici byla odstavená 831.183. V Jeseníku jsme měli hodně času, proto jsme se rozhodli jet do další stanice a to do Mikulovic.

Setkání ,,bardotek" v Jeseníku.
Odstavená 831.183 čeká na svůj další výkon v Jeseníku.

810.508 na osobním vlaku z Jeseníku do Zlatých Hor.

943.003 v čele rychlíku z Opavy do Jeseníku. Foceno v Mikulovicích

Po příjezd z Mikulovic do Jeseníka násladovala cesta spěšným vlakem do Hanušovic, kde jsme ještě jeli do Starého Města pod Sněžníkem.

843.031 se spěšným vlakem do Olomouce. Hanušovice

810.157 stojí ve Starém Městě pod Sněžníkem.

Vrak vlečňáku k věžáku v Hanušovicích.

Dvojče 751.141+751.149 v Hanušovicích.

Po návštěvě Hanušovic následovala cesta v 851.020 do Šumperka, odkud jsme se vydali dál do Uničova. Překvapením i na druhém vlaku jel stejný motorák.

851.020 v čele osobního vlaku z Hanušovic do Šumperka.

Interiér vozu 851

Jak se říká, to nejlepší na konec. Z Uničova do Olomouce jela na osobáku 749.260 se 4 zelenými vozy. Nakonec jsem se s údivem dověděl že na této trati jezdí téměř na všech vlacích v pracovní dny zamračené.


749.260 na osobním vlaku z Uničova do Olomouce.

Po krátké přestávce v Olomouci pokračovala cesta vlakem Eurocity Odra do Prahy. Místo moderních vozů odpovídajících kvalitě EC byly na tomto vlaku řazeny skoro historické vozy B známé z rychlíků.

Souprava vlaku EUROCITY

Tímto končí dobře ztrávený den na kolejích. Doma jsem zjistil že na větší polovině fotek je vidět velká neostrost a digitální šum. Nejspíše jsem měl nastavený velký ISO. Měl jsem chuť fotoaparát rozmlátit, ale co, jednou se to vždy stane.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 lancelot lancelot | E-mail | Web | 5. ledna 2009 v 10:47

Ahoj, všiml jsem si jedné chyby. náš výlet se konal 29.12.2008 a u jedné z fotek (konkrétně u 751) máš psané datum 28.12. ,tak si to oprav. Přeji hezký den

2 lancelot lancelot | E-mail | Web | 5. ledna 2009 v 10:48

teda pardon- oprav to u všech fotek z oné akce, aby jsi neklamal místní šotouše :)

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama