Bezdrev in memoriam

14. prosince 2008 v 19:31 | Bery
1. článek
2. fotogalerie
3. videogalerie

Bezdrev byl název nejen velkého rybníka poblíž Českých Budějovic, ale také název legendární rychlíku, toto bohužel platilo pouze do dne 13.12.2008. Rychlík Bezdrev se zrodil již 20.5.1951. Takže se 60. výročí bohužel nedožil. Jezdil necelých 58 let. Celou dobu bez přerušení to bylo jediné přímé spojení oblasti Mostecka s Jižníma čechama a samozřejmě i opačně. Jeho celá trasa trvala 5 hodin a 23 minut a urazil přesně 266 km. Jeho trasa byla Most-Louny-Rakovník-Beroun-Zdice-Příbram-Protivín-České Budějovice. Byl to nejdelší výkon pro motorovou lokomotivu, nebo motorý vůz, byl to rychlík v motorové trakci s nejdelší trasou v celé republice..

V minulosti na tento vlak byly nasazovány dieselové lokomotivy se soupravou až 10 vozů, složenou i z restauračního vozu. Vystřídalo se na něm mnoho lokomotiv, a to hlavně 749,753,vyjimečně i 742. Klasická souprava s lokomotivou jezdila na Bezdrevu i když později už bez jídelního vozu až do roku 2002. Po tomto roce byla tato souprava nahrazena motorym vozem 842 a vlečnýma vozama Btx,Btn,Btax...Dřív to byl velmi významný a vytížený rychlík hlavně v letním období s rekreačním charakterem, postupem času bohužel jeho význam postupně upadal. V polsledních letech na něm jezdila pouze dvouvozová souprava 842+Bmx nebo Btn. V sezóně ale byla stále často neoficiálně nahrazována kapacitnější klasickou soupravou s lokomotivou 749. Mimo sezónu a pátky/neděle byla jeho obsazenost bohužel velmi slabá a to byl asi důvod uplného zaniku tohoto legendárního rychlíku. Další možný důvod zrušení tohoto vlaku je zavedení pravidelného dvouhodinového taktu Praha-Příbram-České Budějovice s přípojem od těchto vlaků v Berouně. Bohužel ale v Berouně cestující budou muset na přípoj čekat cca 45 minut.



Fotogalerie
749.241 v Rakovniku na R892 Bezdrev.7.7.2007

749.241 v Pisku na Rychlíku 893 Bezdrev, na postrku je 842+Bmx.5.7.2007

Rychlík 892 Bezdrev se 749.241 v úseku Rakovník-Chrášťany.8.7.2007

749.255.na R893 Bezdrev v Nižboru.17.7.2007

749.255 v Brezně u Postoloprt na R892 Bezdrev.24.6.2007

Lokomotiva 749.134 na R892 Bezdrev.Rakovnik.22.4.2007

Rychlík 893 Bezdrev v čele s 749.102 v Březnici.9.7.2008

R 892 Bezdrev v čele s 742.443 v Rakovniku.19.5.2007

Souprava 842+842+Btn+Btn+Btax se blíží k Rakovníku na R892 Bezdrev.2.8.2005

Motorák 842 posunuje v Mostě se soupravou od Bezdrevu.4.8.2005

842.031 přijíždí do Rakovnické stanice dne 17.5.2008 na R892 Bezdrev

842.030 na R892 Bezdrev v Březnici.9.7.2008
842.028 se rozdjíždí ze stanice Rakovnik na R892 Bezdrev.18.4.2007

Rychlík 892 Bezdrev s 842.012 kousek za Rakovníkem.16.9.2007

Posledni Bezdrev s mot.vozem 842 odjizdi z Berouna. 13.12.2008

Reginova na posledním Bezdrevu 842 v Rakovníku.13.12.2008

Viedeogalerie





 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Ivo Ivo | 7. ledna 2009 v 8:40 | Reagovat

Poznámka - 842 nahradily pravidelnou klasickou soupravu již 10.6.2001

2 Vláčkomil. Vláčkomil. | Web | 17. ledna 2010 v 20:10 | Reagovat

Výborný,vzpomínkový článek a foto.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama